Roadbook is klaar!



Zo, het roadbook is klaar! Als je weten hoe mijn roadbooks er uitzien, klik dan op de link. Het is alweer een lijzig document geworden met veel informatie, links, routekaartjes en plattegronden, kortom alles dat we nodig hebben tijdens de trip. Het was veel werk, maar heerlijk om te maken. Voor mij is het maken van een roadbook altijd een groot deel van de voorpret. En tijdens de reis is al vaak gebleken dat het handig is alle informatie te kunnen terugvinden. Naast de printversie in mijn reismap gaat uiteraard ook de digitale versie mee.

Ik verheug me enorm op de reis: de prachtige natuur in Cappadocië en aan de kust in het oude Lycië, maar ook de grote stad Istanbul met al zijn tegenstellingen en cultuur. Het zalige eten doet me nu al het water in de mond lopen, dat wordt echt wel smullen.

Als het een beetje tegenzit hebben we in Cappadocië wel pech dat de Ihlara vallei is afgesloten vanwege het gevaar van afbrokkelend gesteente, maar inmiddels is daar ook een alternatieve route voor gepland. Ik ben benieuwd wat het zal worden. We zullen ons in elk geval niet vervelen daar met al die spectaculaire natuur. Een ballonvaart heb ik vooralsnog niet gereserveerd, maar ik twijfel nog wel een beetje. Ten opzicht van de prijzen in Nederland is het behoorlijk goedkoop, maar evengoed kost het nog veel geld (ongeveer € 250). Peter heeft er sowieso geen trek in, dus dan moet ik alleen gaan, en dat doe ik niet graag omdat ik niet zo goed kan communiceren en de hulp eigenlijk wel nodig heb. Bovendien moet je voor een ballonvaart ontzettend vroeg opstaan, omdat je een uur voor zonsopgang wordt opgehaald in het hotel. En de zon komt op nog vóór half zes, da's dus heeeeeeeeel vroeg voor een vakantie. Maar het is ook een onvergetelijke ervaring volgens velen.... Tja, dat wordt nog even dubben.

Wel is het gelukt om contact te leggen met een organisatie in Üçağiz voor een privé boottocht naar Kekova en de gezonken stad en nog wat andere mooie plekjes in de omgeving. Ik heb geen zin om een hele dag op zee te vertoeven met een groep toeristen en dan op verschillende plekken te zwemmen, dus dan geef ik liever het geld uit aan zo'n privé tocht die ook geen hele dag kost. Leuk vooruitzicht in elk geval!

Rest me nu enkel nog om de routes alvast te laden in onze Tom Tom. We hebben voor de Tom Tom wel een nieuwe Europa kaart gekocht met dekking in Turkije, dat leek ons handig voor de huurauto. Ik heb ontdekt dat je vanuit google maps de routes kunt laden in de Tom Tom, dat moet ik nog even doen voor al onze bestemmingen. Een Turks adres is namelijk best een uitdaging, en met google maps heb ik de routes al helemaal uitgewerkt. Wel zo gemakkelijk dus!

Nog even aftellen: over 6,5 week is het zover! 


1 opmerking:

  1. Hallo,
    Nog bedankt voor de tips en inspiratie.
    We zijn inmiddels in Göreme aangeland.
    Je kunt onze reizen volgen op www.robertwim.com

    groeten,

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen